GRA O STRAŻY POŻARNEJ
14:16 Zgłoszono pożar mieszkania na 2 piętrze.
14:16 Dyżurny MSK odbiera zgłoszenie o pożarze mieszkania na 2 piętrze w miejscowości Szkopy, ulica Wyrozębska 12. Natychmiast zostają zadysponowane zastępy z JRG 1 Szkopy:
[1 2 3 4 5 6 7 8 9]
Dyżurny włącza dzwonki i dysponuje zastępy 1, 4 i 6, ogłaszając komunikat słowny:
UWAGA! Zastęp GBA, GCBA i SD wyjazd alarmowy do pożaru mieszkania, miejscowość Szkopy, ulica Wyrozębska 12!
Strażacy odrywają się od swoich czynności, ruszają po ześlizgu na garaże, gdzie się ubierają i wsiadają do aut.
14:17 Dowódca zgłasza do MSK wyjazd zastępów do pożaru:
Szkopy 998 zgłoś się dla 642[M]21
998 na odbiorze
Zgłaszam wyjazd zastępów 21, 25 i 51 do pożaru mieszkania w Szkopach, ulica Wyrozębska 12
Prawidłowo
14:20 Po blisko 3 minutach pluton zjawia się na miejscu. Wjeżdżając w ulicę widać było kłęby czarnego dymu wydobywające się z dwóch okien na 2 piętrze. Dowódca zgłasza przyjazd na miejsce:
Szkopy 998 tu 641-21, jestem na miejscu, udaje się na rozpoznanie
Zrozumiałem
Dowódca zastępu 21 udaje się na rozpoznanie, w którym stwierdza iż: "płoną 2 mieszkania na 2 piętrze 4-piętrowego bloku, mieszkańcy płonących mieszkań ewakuowali się, w środku nikogo nie ma, cały blok również zdążył się ewakuować. Pożar rozprzestrzenia się na pozostałe 3 mieszkania, panuje silne zadymienie"
Podczas gdy dowódca przekazywał informację do MSK I i II rota w aparatach ODO z zastępu GBA 21 rozwinęła linię główną W-75 do klatki schodowej, następnie rozwinęła 2 linie gaśnicze W-52 po klatce do mieszkania i przystąpiła do gaszenia przez drzwi wejściowe. Na polecenie dowódcy również zastęp SD 30 rozstawia się, w celu podania 1 prądu wody do mieszkania przez balkon. Z zastępu GCBA 25 przez I rotę zostaje utworzona linia gaśnicza W-52 po drabinie dla II roty zastępu 25. Do wozu GBA 21 zostaje utworzona linia zasilająca z pobliskiego hydrantu. Rota I zastępu GCBA 25, ubiera się w aparaty ODO w celu ewentualnego wejścia do mieszkania, gdyby którejś rocie zabrakło powietrza lub nastąpiły inne czynniki. II rota GCBA 25 dostaje się przez balkon do mieszkania, gasząc pożar mebli, ubrań za pomocą prądu kroplistego aby nie powodować większych zniszczeń, taką samą taktykę stosuje zastęp GBA 21. Po około 35 minutach pożar wstępnie udaje się opanować, nadal panuje silne zadymienie. Temperatura wewnątrz mieszkań spadła. Na polecenie dowódcy do pomocy został zadysponowany zastęp z JRG Repki - GCBA SCANIA P360 647[M]25 a także zastęp GBA 2,5/27 Star-Man 12.227 z JRG Sokołów Podlaski. Teraz następuje wynoszenie z mieszkań ubrań, mebli na zewnątrz bloku w celu ich dogaszenia. Dogaszaniem zajmują się 2 roty zastępu GCBA z JRG Repki. Już na samym początku akcji dopływ mediów do bloku został odłączony przez przybyłe na miejsce służby: Pogotowie Energetyczne i Pogotowie Gazowe. Mija 1 godzina działań, dowódca melduje dyżurnemu o sytuacji na miejscu:
Szkopy 998 zgłoś się dla 1-21
998 na odbiorze
Słuchaj, w tej chwili dalej trwa wynoszenie mebli i dogaszanie ich na zewnątrz bloku. Spaleniu uległy 3 mieszkania, udało się obronić 2 pozostałe, ale dość mocno się okopciły. Za chwilę uruchomimy wentylator, żeby przewietrzyć cały blok i te spalone mieszkania, jak mnie zrozumiałeś?
Prawidłowo
I rota zastępu GBA 21 JRG Sokołów udaje się na klatkę w celu otwarcia wszystkich okien na klatce, II rota z GBA 21 JRG Szkopy na dole klatki uruchamia agregat który w błyskawicznym tempie usuwa dymy i gazy z klatki oraz 3 spalonych mieszkań.
16:02 Dowódca podejmuje decyzję o zakończeniu działań, budynek zostaje przekazany administracji:
Szkopy 998 zgłoś się dla 1-21
Szkopy 998 na odbiorze
Działania zakończone, budynek przekazany administracji, zwijamy się i wracamy do bazy
Zrozumiałem prawidłowo
Zastępy JRG Repki i JRG Sokołów również zgłaszają powrót do bazy, pluton JRG Szkopy zwija węże, chowa sprzęt do samochodu i po 15 minutach odjeżdża z miejsca pożaru.
16:22 Pluton w bazie.
SiS:
GBA 2,5/25 MAN TGM 13.290 642[M]21 - 6 osób - JRG 1 Szkopy
GCBA 5/32 Scania P400 642[M]25 - 5 osób - JRG 1 Szkopy
SD 30 Iveco 160E30 642[M]51 - 1 osoba - JRG 1 Szkopy
GCBA 5/32 Scania P360 647[M]25 - JRG Repki
GBA 2,5/27 Star-Man 12.227 641[M]21 - JRG Sokołów
Pogotowie Gazowe
Pogotowie Energetyczne
Policja
Offline
18:23 Plama oleju na drodze.
18:23 Dyspozytor MSK Szkopy odbiera zgłoszenie o plamie oleju na drodze powiatowej łączącej miejscowość Szkopy i Wyrozęby. Włączone zostają dzwonki i ogłoszony komunikat:
[1 2 3 4 5 6 7 8 9]
UWAGA! Zastęp GBA-21 wyjazd alarmowy do plamy oleju na drodze Szkopy-Wyrozęby w pobliżu kapliczki!
Strażacy ruszają po ześlizgu na garaż, gdzie ubierają się, dodatkowo strażacy którzy nie jadą w tym momencie do akcji donoszą 3 worki po 50 kg sorbentu do Mana.
18:24 Dowódca zgłasza wyjazd zastepu:
Szkopy 998 zgłoś się dla 21
998 na odbiorze
Zgłaszam wyjazd do plamy oleju, droga Szkopy-Wyrozęby
Zrozumiałem
18:26 Zastęp na miejscu:
Szkopy 998 zgłoś się dla 642-21
998 dla 21
Jestem na miejscu, mam tu wyciek oleju na prawym pasie do Wyroząb z silnika autobusu, który stoi na poboczu, plama ma długość około 100m. Bierzemy wózek do sorbentu i działamy, przyślij mi zastęp OSP Wyrozęby do pomocy
Zrozumiałem, już dysponuje
W tle za kilka sekund słychać wycie syreny OSP Wyrozęby, natomiast I rota z GBA 21 zabezpiecza miejsce zdarzenia za pomocą pachołków ustawiając je co 10 metrów, a II rota sypie sorbent do wózka i zaczyna zasypywać plamę, rota I po zabezpieczeniu również udaje się z łopatami i workiem w dalsze miejsce w celu neutralizacji plamy. Dowódca rozmawia się kierowcą autobusu, który tłumaczy dowódcy, jak doszło do awarii. Po około 5 minutach na miejscu zjawia się zastęp GLM 8 OSP Wyrozęby w sile 6 strażaków, którzy również przystępują do neutralizacji plamy swoim sorbentem. Po około 30 minutach zasypywania plamy przyszedł czas na zebranie sorbentu do czego posłużą łopaty i szczotki ulicówki oraz pojemniki na zużyte odpady. Po około 50 minutach sorbent zostaje uprzątnięty, jezdnia jest czysta, dowódca zgłasza zakończenie działań:
Szkopy 998 zgłoś się dla 21
998 dla 21
Zgłaszam zakończenie działań, jezdnia jest czysta, sorbent zużyty mamy w pojemnikach, wracamy do bazy
Zrozumiałem prawidłowo
19:40 Zastęp w bazie
SiS:
GBA 2,5/25 MAN TGM 13.290 - 6 osób - JRG 1 Szkopy
GLM 8 Lublin 3 - 6 osób - OSP KSRG Wyrozęby
Ostatnio edytowany przez jrgszkopy (2012-09-18 21:47:17)
Offline
21:22 Przewrócona ciężarówka na drodze krajowej.
21:22 Dyżurny MSK Szkopy odbiera zgłoszenie o przewróconej ciężarówce na drodze krajowej nr 62 w miejscowości Mołomotki-Dwór. Natychmiast uruchamia dzwonki i ogłasza komunikat:
[1 2 3 4 5 6 7 8 9]
UWAGA! Zastęp GBA-21 i SLRd, wyjazd alarmowy do przewróconej ciężarówki na drodze krajowej numer 62, miejscowość Mołomotki-Dwór!
21:23 Dowódca zastępu 21 zgłasza wyjazd:
Szkopy 998 zgłoś się dla 21
998 dla 21
Zgłaszam wyjazd zastępów 21 i 40 do zdarzenia, miejscowość Mołomotki-Dwór
Zrozumiałem prawidłowo
Jednocześnie do zdarzenia wyjechał zastęp SLRt z JRG Repki i zastęp GLBA z JRG Sokołów Podlaski.
21:28 Sekcja JRG 1 Szkopy dociera na miejsce jako pierwsza:
Szkopy 998 tu 642-21 i 40, jestem na miejscu, udaje się na rozpoznanie
Przyjąłem
Gdy dowódca przeprowadza rozpoznanie, I rota z GBA-21 całkowicie zamyka ruch na drodze używając do tego zarówno taśmy, pachołków jak i flar ostrzegawczych. II rota GBA-21 udaje się z zestawem PSP-R1 do kabiny, gdyż tam znajduje się nieprzytomny kierowca. Z rozpoznania wynika iż: "samochód ciężarowy Star 200 przewożący węgiel kamienny wypadł z drogi najeżdżając na gruby pień drzewa, który leżał na jezdni. W wyniku tego Star przewrócił się na prawy bok, stając w poprzek jezdni. W środku znajduje się nieprzytomny kierowca w wieku ok. 50 lat z obrażeniami głowy. Nie ma widocznych wycieków płynów eksploatacyjnych. Ze skrzyni wysypało się na jezdnię około 4 tony węgla."
Dostęp do kabiny jest utrudniony poprzez wgięty przód dachu Stara, więc 2 roty z zastępu SLRd-40 zajmują się wykonaniem dostępu do poszkodowanego oraz stabilizowaniem pojazdu za pomocą klinów i podpór budowlanych. I rota GBA-21 po szybkim zabezpieczeniu miejsca udaje się z jednym przęsłem drabiny nasadkowej, którą opiera o przewrócony samochód aby II rota mogła dostać się i zająć poszkodowanym. Poszkodowany ma obrażenia głowy oraz złamane kilka żeber i lewą rękę, jest nieprzytomny(brak tętna i oddechu). Ratownicy stabilizują odcinek szyjny oraz kręgosłup poszkodowanego układając go na desce, co jest utrudnione z powodu braku miejsca. W między czasie zjawia się zespół S-1 Pogotowia Ratunkowego oraz zastęp SLRt JRG Repki. Ratownicy włączają się do działań, pomagając I rocie GBA-21 JRG Szkopy w ułożeniu nieprzytomnego kierowcy na deskę. Zastępowi SLRd-40 dość szybko udaje się wykonać dostęp do poszkodowanego, do czego użyli 2 rozpieraczy kolumnowych którymi odgięto dach od miejsca w którym znajdowała się przednia szyba. Przez ten otwór poszkodowany wyniesiony jest w strefę bezpieczną, gdzie następuje reanimacja przez zespół S-1 oraz strażaków z JRG Sokołów, którzy dojechali w momencie wyjęcia poszkodowanego. I rota z GBA-21 odnajduje akumulator, który zostaje odłączony, zaczynając od bieguna ujemnego i odniesiony pod wóz strażacki 642-40. Reanimacja trwa około 15 minut, poszkodowany odzyskuje tętno i oddech, zostaje przekazany zespołowi S-1, który odjeżdża alarmowo do szpitala powiatowego w Sokołowie. Na miejscu pozostają 4 zastępy PSP. Ze Stara wysypało się około 4 ton węgla, który zostaje załadowany za pomocą ciągnika z ładowaczem na podstawioną przez jednego z mieszkańców Mołomotek przyczepę. Zajmuje to około 20 minut. Dowódca podejmuje decyzję o postawieniu ciężarówki na koła - do tego celu zostaje użyta wyciągarka zamontowana na wozie GBA 642-21 i 641-40. Zastęp 21 ustawia się od strony kół ciężarówki, linka zostaje zamontowana do ramy Stara i nastepuje je powolne naprężanie, Zastęp 641-40 ustawia się z drugiej strony pojazdu, tj. kabiny i skrzyni ładunkowej, linka zostaje zamontowana do ramy w przestrzeni pomiędzy kabiną a skrzynią. Teraz wszystkie kliny i podpory zostają zabrane i auto jest powoli stawiane na koła: zastęp 21 naciąga linkę w celu postawienia pojazdu na koła zaś zastęp 641-40 przytrzymuje auto aby zbyt mocno nie uderzyło o jezdnię, kiedy spadnie na koła. Cała operacja trwała około 20 minut. Gdy Star stoi na kołach, jest odciągnięty na pobocze, aby nie tarasować jezdni oraz aby Policja mogła spokojnie prowadzić swoje czynności ustalające przyczynę i przebieg wypadku. I i II rota zastępu SLRd-40 za pomocą szczotek ulicówek i łopat sprząta jezdnię ze szkła, kawałków węgla i plastiku.
23:00 Dowódca podejmuje decyzję o zakończeniu działań:
Szkopy 998 zgłoś się dla 21
Szkopy 998 na odbiorze
Zgłaszam zakończenie działań, jezdnia jest uprzątnięta, ruch odbywa się już normalnie, sprzęt zwinięty i wracamy do bazy
Zrozumiałem prawidłowo
Na miejscu zostaje już tylko Policja oraz wezwana przez Policję Pomoc Drogowa, strażacy odjeżdżają do koszar.
23:08 Sekcja w bazie.
SiS:
GBA 2,5/25 MAN TGM 13.290 642[M]21 - 6 osób - JRG 1 Szkopy
SLRd Iveco Daily 65C15 642[M]40 - 4 osoby - JRG 1 Szkopy
SLRt IVECO DAILY 647[M]40
GLBA 1/1 Iveco Daily 65C15 641[M]40 - 4 osoby - JRG Sokołów Podlaski
'S-1' M B Sprinter - 4 osoby - PR Sokołów Podlaski
Policja
Pomoc Drogowa
Ostatnio edytowany przez jrgszkopy (2012-09-19 16:59:54)
Offline
14:16 Zgłoszono pożar mieszkania na 2 piętrze.
Dużo szczegołów i bardzo dobrze opisane, sporo jednostek i za akcje -15tyś.
18:23 Plama oleju na drodze.
Tak samo bardzo dobrze opisane, za akcje 8tyś.
21:22 Przewrócona ciężarówka na drodze krajowej. 16tyś.
STAN KONTA: 244tyś.
Offline
Starszy Strażak
09:43 Pożar w rozlewni jogurtów
12:27 Wypadek, tir wjechał w stojacy na poboczu autobus szkolny.
23:22 Powalone drzewo na drodze krajowej 62 odcinek Repki-Skrzeszew.
Offline
09:43 Pożar w rozlewni jogurtów
9:43 Dyspozytor MSK Szkopy odbiera zgłoszenie o pożarze w rozlewni jogurtów w filii Okręgowej Spółdzielni Mleczarskiej w miejscowości Szkopy przy ulicy Fabrycznej 1. Dyżurny uruchamia dzwonki i ogłasza komunikat:
[1 2 3 4 5 6 7 8 9]
Ostatnio edytowany przez jrgszkopy (2012-09-22 09:04:50)
Offline
23:22 Powalone drzewo na drodze krajowej 62 odcinek Repki-Skrzeszew.
23:22 Dyżurny MSK Szkopy odbiera zgłoszenie o powalonym drzewie na drodze Repki-Skrzeszew, miejscowość Mołomotki-Dwór. Uruchamia dzwonki i ogłasza komunikat:
[1 2 3 4 5 6 7 8 9]
UWAGA! Zastęp GBARt wyjazd alarmowy do powalonego drzewa na drodze krajowej numer 62, miejscowość Mołomotki-Dwór, naprzeciwko przystanku!
23:23 Zastęp GBARt zgłasza wyjazd:
Szkopy 998 głoś się dla 21
Szkopy 998 dla 21
Zgłaszam wyjazd do powalonego drzewa, Mołomotki-Dwór
Zrozumiałem prawidłowo
23:29 Zastęp dociera na miejsce:
Szkopy 998 tu 21 jestem na miejscu, udaje się na rozpoznanie
Zrozumiałem
I rota za pomocą flar ostrzegawczych i pachołków zamyka ruch na drodze, II rota z pilarkami przystępuje do cięcia drzewa. Z rozpoznania wynika iż: " na skutek wiatru przewróceniu uległa mała topola, blokując całkowicie ruch na drodze, za pomocą pilarek drzewo zostanie porznięte na kawałki i usunięte z jezdni na pobocze"
Po około 20 minutach drzewo zostaje usunięte, teraz obie roty za pomocą szczotek ulicówek zamiatają trociny, drobne gałęzie aby jezdnia była czysta. Trwa to około 10 minut, po tym ruch zostaje przywrócony, dowódca zgłasza powrót do bazy:
00:13 Szkopy 998 zgłoś się dla 21
998 dla 21
Drzewo usunięte, ruch przywrócony, wracamy do bazy
Prawidłowo
00:20 Zastęp w bazie. W pilarkach zostaje uzupełnione paliwo.
SIS:
GBARt 2,5/25 MAN TGM 13.290 - 642[M]21 - JRG 1 Szkopy
Offline
12:27 Wypadek, tir wjechał w stojacy na poboczu autobus szkolny.
12.27 Podczas gdy zastępy GBARt, GCBA i SD gaszą pożar rozlewni jogurtów, dyżurny odbiera kolejne zgłoszenie o wypadku w którym tir najechał na stojący na poboczu autobus szkolny. Wypadek ma miejsce w miejscowości Wyrozęby-Podawce obok szkoły, Dyżurny włącza dzwonki i ogłasza komunikat:
[1 2 3 4 5 6 7 8 9]
UWAGA! Zastęp SLRd wyjazd alarmowy do wypadku: tir wjechał w autobus, miejscowość Wyrozęby-Podawce obok szkoły!
Strażacy ruszają po ześlizgu na garaż, gdzie przebierają się i wsiadają do wozu.
12:28 Dowódca zgłasza wyjazd:
Szkopy 998 zgłoś się dla 40
998 zgłaszam się dla 40
Zgłaszam wyjazd do wypadku, miejscowość Wyrozęby-Podawce
Zrozumiałem
Zaalarmowane zostają również zastępy SLRt z JRG 1 i 2 Repki oraz GLBA z JRG 1 Sokołów Podlaski, dodatkowo na miejsce jadą karetki: S-1, P-3, P-1, P-2, T-1 oraz 2 patrole WRD Policji z KPP Sokołów Podlaski.
12:35 Zastęp JRG 1 Szkopy zjawia się na miejscu jako pierwszy:
Szkopy 998 tu 642-40 jestem na miejscu, udaje się na rozpoznanie
Zrozumiałem
Z rozpoznania wynika iż: "doszło do najechania tira przewożącego palety na tył autobusu szkolnego, który zatrzymał się w zatoczce aby mogły go opuścić dzieci, tir najechał w momencie kiedy w autobusie było jeszcze 4 dzieci oraz kierowca. W wyniku siły uderzenia(prawie 100 km/h) przez przednią szybę wypadło 4 dzieci oraz kierowca, których stan jest ciężki: kierowca jest nieprzytomny(brak tętna i oddechu), pozostałe 4 dzieci ma złamane kończyny górne, dolne oraz obrażenia głowy. Kierowca tira ma drobne obrażenia głowy i klatki piersiowej, wydostał się samodzielnie z kabiny pojazdu. Widoczne wycieki płynów eksploatacyjnych z tyłu autobusu"
Gdy dowódca przekazywał do MSK informację o zdarzeniu, I rota wraz z kierowcą zajmują się czwórką dzieci oraz nieprzytomnym kierowcą: dwójce dzieci zostaje podany tlen, złamania rąk i nóg zostają zabezpieczone szynami Kramera oraz zabandażowane w celu usztywnienia. Widoczne krwotoki zostają wstępnie tamowane za pomocą opasek i bandaży uciskowych. Po chwili zjawiają się się 2 zastępy SLRt z JRG 1 i 2 z Repek. Działania zastępu z JRG 1 Repki polegają na zabezpieczeniu miejsca zdarzenia za pomocą taśm i pachołków oraz zabezpieczeniu akumulatorów z obu pojazdów: odłączenie od instalacji elektrycznej zaczynając od bieguna ujemnego, następnie akumulatory zostają odniesione pod wóz 642-40 JRG 1 Szkopy. Zastęp SLRd z JRG 2 Repki zajmuje się reanimacją kierowcy oraz tamowaniem widocznych krwotoków. Niemal równocześnie zjawiają się karetki S-1, P-3 i T-1 oraz zastęp z JRG 1 Sokołów Podlaski. 3 dzieci zostaje przekazanych zespołom S-1, P-3 i T-1, z którymi karetki dojeżdżają do szpitala w Siedlcach. U kierowcy trwa reanimacja która nie przynosi rezultatów, do działań reanimacyjnych przyłączają się strażacy z JRG 1 Sokołów Podlaski. Po chwili docierają kolejne 2 karetki: P-1 i P-2, karetce P-2 zostaje przekazane 4 dziecko, które ma najmniej obrażeń, zostaje przetransportowane do szpitala powiatowego w Sokołowie. Strażacy z JRG 1 Szkopy przystępują do neutralizacji płynów eksploatacyjnych, które zasypują sorbentem. Policja przystępuje do prowadzenia swoich czynności związanych z odtworzeniem przebiegu wypadku i ustalenia przyczyn. Na polecenie lekarza z karetki P-1 reanimacja zostaje przerwana, lekarz stwierdza zgon 45-letniego kierowcy. Po około 30 minutach dowódca odsyła do jednostek zastępy: SLRt z JRG 1 Repki, SLRd z JRG 2 Repki. Na miejscu zostają: SLRd z JRG 1 Szkopy, GLBA z JRG 1 Sokołów Podlaski, który również po kilku minutach odjeżdża do bazy. Po około 2 godzinach zabezpieczenia na miejsce przyjeżdża karawan, który zabiera ciało kierowcy. Pojawiają się rownież holowniki, które odholowują auta, zastep z JRG1 Szkopy za pomocą szczotek ulicówek i łopat sprząta miejsce zdarzenia z szkła, plastiku, itp.
14:55 Dowódca zgłasza zakończenie działań:
Szkopy 998 zgłoś sie dla 642-40
998 dla 40
Zgłaszam zakończenie działań i powrót do bazy
Prawidłowo
15:05 Zastęp w bazie
SIS:
SLRd Iveco Daily 65C15 642[M]40 - JRG 1 Szkopy
SLRt Iveco Daily 647[M]40 - JRG 1 Repki
SLRd IVECO TURBO DAILY 65C15 681[M]40 - JRG 2 Repki
GLBA 1/1 Iveco Daily 65C15 641[M]40 - JRG 1 Sokołów Podlaski
S-1 MB Sprinter - PR Sokołów Podlaski
P-3 MB Vito - PR Sokołów Podlaski
P-1, P-2, T-1 MB Sprinter(rezerwa) - PR Sokołów Podlaski
Policja
Pomoc Drogowa
Ostatnio edytowany przez jrgszkopy (2012-09-23 11:35:21)
Offline
09:43 Pożar w rozlewni jogurtów -17tyś.
12:27 Wypadek, tir wjechał w stojacy na poboczu autobus szkolny. -15tyś
23:22 Powalone drzewo na drodze krajowej 62 odcinek Repki-Skrzeszew. -6tyś
STAN KONTA: 282tyś
Offline
Starszy Strażak
00:21 Pożar stodoły
16:31 Pożar samochodu na parkingu
06:21 Wypadek, samochód osobowy wjechał w barierę energochłonną
Offline
00:21 Pożar stodoły
00:21 Dyżurny MSK Szkopy odbiera zgłoszenie o pożarze stodoły w miejscowości Ostrowiec; uruchamia dzwonki i ogłasza komunikat:
[1 2 3 4 5 6 7 8 9]
UWAGA! Zastęp GCBA wyjazd alarmowy do pożaru stodoły w miejscowości Ostrowiec!
00:22 Dowódca zastępu 642-25 zgłasza wyjazd:
Szkopy 998 zgłoś się dla 25
998 na odbiorze
Zgłaszam wyjazd do pożaru stodoły w Ostrowcu
Zrozumiałem prawidłowo
Równocześnie zaalarmowane zostają zastępy GCBA z JRG 1 i 2 Repki oraz zastęp OSP Szkopy, Repki i Skrzeszew.
00:29 Zastęp JRG 1 Szkopy zjawia się na miejscu jako pierwszy:
Szkopy 998 tu 642-25 jestem na miejscu, udaje się na rozpoznanie
Prawidłowo
W tym czasie przez I i II rotę zostaje rozwinięta linia główna W-75, rozdzielacz oraz 2 linie gaśnicze W-52, z czego jeden prąd zostaje podany w obronie garażu a drugi w natarciu na stodołę. Z rozpoznania wynika iż: "płonie drewniana stodoła o wymiarach(dł. x szer.): 20m x 8m kryta eternitem, pożar obejmuje cała stodołę, w środku składowane jest drewno gotowe do palenia w ilości około 3 ton, zagrożony ogniem jest garaż murowany wymiarach 15m x 5m. Prąd elektryczny na stodołę i garaż został odłączony przez właściciela. Podano 1 prąd wody w natarciu i 1 prąd wody w obronie garażu, siły i środki nie wystarczające"
Po chwili zjawia się zastęp OSP Szkopy, od którego prowadzona jest linia główna W-75, rozdzielacz oraz 2 linie gaśnicze W-52 w natarciu na płonącą stodołę. Zasilanie do GBA OSP Szkopy poprowadzone jest z hydrantu odległego o 60 m od miejsca pożaru. Również po chwili pojawiają się 2 wozy GCBA z JRG 1 i 2 z Repek. Decyzją dowódcy zostają podane 2 prądy wody w natarciu na stodołę oraz 1 prąd dodatkowy w obronie garażu, które to prądy zostają rozwijanie z wozu GCBA 5/32 JRG 1 Repki, zastęp GCBA z JRG 2 Repki tworzy zasilanie dla GCBA z JRG 1 Repki. Pożar powoli słabnie, konstrukcja stodoły grozi zawaleniem, ponieważ wszystkie belki zostały prawie w 70 % spalone. Obrona garażu również jest skuteczna. Po chwili zjawiają się zastępy OSP Repki i Skrzeszew, na polecenie dowódcy z wozu GBA OSP Repki utworzona zostaje linia zasilająca do GCBA 5/32 JRG 1 Szkopy. Zastęp GBA OSP Skrzeszew wraz ze strażakami z JRG 2 Repki, łącznie 4 roty za pomocą 2 bosaków ciężkich na polecenie dowódcy obalają stodołę. Teraz trwa dalsze gaszenie, a praktycznie dogaszanie. Po około 40 minutach gaszenia i dogaszania, 2 roty JRG 2 Repki i 1 rota JRG 1 Szkopy wprowadzają do działania pilarki do drzewa w celu pocięcia obalonej konstrukcji stodoły(belek) na części, które są odnoszone około 15 m od stodoły, tam działają 2 roty z JRG 1 Repki, które dogaszają belki. Takie działania trwają ponad 1 godzinę. Następnie za pomocą ciągnika z ładowaczem, którego użyczył właściciel następuje rozgarnięcie pryzmy z drzewem, która zostaje przelana i dogaszona przez 2 roty z JRG 1 Szkopy. Około godziny 4:00 działania gaśnicze zostają zakończone.
4:02 Dowódca zgłasza zakończenie działań:
Szkopy 998 zgłoś się dla 25
998 dla 25
Słuchaj, całość została przelana, pogorzelisko przekazuje właścicielowi , zwijamy się i wracamy do bazy
Zrozumiałem prawidłowo
Reszta zastępów zwija sprzęt, jako ostatni odjeżdża zastęp JRG Szkopy.
4:25 Zastęp w bazie.
SIS:
GCBA 5/32 Scania P400 - 642[M]25 - JRG 1 Szkopy
GCBA 5/32 Scania P360 - 647[M]25 - JRG 1 Repki
GCBA 5/32 Scania P360 - 681[M]25 - JRG 2 Repki
GBA 2,5/16 Star 200 - OSP Szkopy
GBA 2,5/16 Star 12.227 - OSP KSRG Repki
GBA 2,5/25 Man TGM 13.290 - OSP KSRG Skrzeszew
Ostatnio edytowany przez jrgszkopy (2012-09-27 20:06:41)
Offline